Všeobecné obchodní podmínky
platné ke dni 31. 3. 2025
Tyto všeobecné smluvní podmínky (dále jen jako "VOP") upravují smluvní vztah mezi poskytovatelem a zákazníkem založený smlouvou a aplikují se, není-li ve smlouvě mezi poskytovatelem a zákazníkem stanoveno jinak.
Poskytovatelem služeb je společnost:
JS-ProVýbor s.r.o., IČO: 19468849, DIČ: CZ19468849se sídlem Moskevská 1523/63, Vršovice (Praha 10), 101 00 Praha, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl C, vložka 387120
(dále jen jako „Poskytovatel").
Zákazníkem se stává právnická osoba, která s Poskytovatelem uzavře smlouvu (dále jen jako „Zákazník“).
Uživatelem se rozumí osoba, které Zákazník umožní vyžívat Poskytovatelem poskytované služby. Zákazník je povinen zajistit, aby Uživatelé užívali Služby ve shodě se smlouvou a těmito VOP (dále jen jako „Uživatel“).
Službou se rozumí rozsah služeb a dalších plnění poskytovaných Poskytovatelem Zákazníkovi uvedený ve smlouvě (dále jen jako „Služby“).
Smlouvou a jejím uzavřením se rozumí zaslání kalkulace s uvedením Služeb včetně uvedení cen za poskytování Služeb Poskytovatelem Zákazníkovi a akceptace takové kalkulace Zákazníkem, zejména prostřednictvím e-mailové komunikace či jiné prokazatelné komunikace (dále jen jako „Smlouva“).
Uzavřením Smlouvy Zákazník projevuje souhlas s těmito VOP, se kterými byl Poskytovatelem před uzavřením Smlouvy jasným a srozumitelným způsobem seznámen.
Čl. I. Předmět Smlouvy
1. Poskytovatel se zavazuje zajistit pro Zákazníka portálové Služby ProVýbor dle Smlouvy a dále zajistit poskytování dalších s tím souvisejících Služeb, zejména v oblasti napojení na veřejné registry a služeb třetích stran (digitální podpis, bankovní identita a další).
2. Zákazník se zavazuje, že Služby poskytované Poskytovatelem dle Smlouvy bude řádně užívat, zaplatí sjednanou cenu a dále poskytne Poskytovateli potřebnou součinnost.
Čl. II. Základní povinnosti Poskytovatele a Zákazníka
1. Zákazník se zavazuje, že po dobu poskytování Služeb poskytne Poskytovateli bez zbytečného odkladu potřebnou součinnost, spočívající zejména v odevzdání potřebných údajů a podkladů a v jejich případných doplněních a upřesněních. Zákazník je povinen informovat Poskytovatele o nových kontaktech na Uživatele či změnách doručovacích a e-mailových adres používaných v komunikaci s Poskytovatelem. Je-li pro realizaci dodávky Služeb Poskytovatele Zákazníkovi nutná součinnost třetích osob zajišťujících provoz zařízení Zákazníka sloužících k využití Služeb, je Zákazník povinen ji na své náklady zabezpečit.
2. U Služeb, které jsou licencované na základě počtu přistupujících Uživatelů, je Zákazník povinen dodat Poskytovateli úplný seznam fyzických osob (jméno a příjmení), které využívají Služby Poskytovatele, nejpozději při podpisu Smlouvy, a pak opětovně každý kalendářní měsíc, nejpozději však do 6. dne kalendářního měsíce následujícího po měsíci, kdy došlo k využití Služeb Poskytovatele. V případě, že seznam nebude dodán, má se za to, že se stav Uživatelů v předchozím měsíci nezměnil. Tato podmínka je splněna také průběžnou aktualizací Uživatelů Zákazníkem na portálu ProVýbor.
3. Zákazník plně odpovídá za správnost a úplnost všech údajů předaných Poskytovateli a za včasné oznámení změn těchto údajů. Poskytovatel nenese žádnou odpovědnost za případná porušení této oznamovací povinnosti Zákazníkem.
4. Zákazník prohlašuje, že je v souvislosti s poskytováním Služeb zcela seznámen s nároky na požadované technické parametry svých zařízení, zařízení Poskytovatele, a se způsobem užívání Služeb poskytovaných Poskytovatelem dle těchto VOP. Poskytovatel neodpovídá za závady a škody vzniklé Zákazníkovi v důsledku nesprávného přístupu do systému Zákazníka v rámci práv přidělených Poskytovatelem. Poskytovatel nenese odpovědnost za přerušení poskytování Služby v případě zásahu vyšší mocí, pokud tyto skutečnosti byly způsobeny neodvratitelnou událostí, které nebylo možno prokazatelně zabránit, a nebyly způsobeny nedbalostí či úmyslným jednáním Poskytovatele.
5. Poskytovatel je oprávněn krátkodobě přerušit provoz poskytování Služby, zejména z důvodu havárie a neodkladné údržby a oprav těch částí systému, které přímo ovlivňují poskytování Služeb, tato doba, dle možností, nesmí být delší než 300 minut.
Krátkodobé přerušení možnosti využívání Služeb dle předchozí věty se nepovažuje za porušení těchto VOP.
Poskytovatel informuje Zákazníka o provádění uvedených činností či jiných činností vedoucích k přerušení provozu. Oznámení o plánovaných odstávkách je zasíláno e-mailem nebo SMS zprávou na primární kontakt.
6. Zákazník je povinen ohlásit poruchy v dodávce Služeb (dále jen „Závada“) Poskytovateli neprodleně po jejich zjištění. Všechny opravy přístupu ke Službě zajišťuje Poskytovatel v co nejkratším možném termínu. Náklady na odstranění Závady nese Poskytovatel s výjimkou případů, kdy Závadu způsobil Zákazník. V takovém případě je Poskytovatel oprávněn účtovat Zákazníkovi náklady na odstranění Závady dle sazby uvedené v odst. 11 tohoto článku VOP a ten je povinen je Poskytovateli uhradit.
7. Poskytovatel zajistí zálohování zákaznických dat a databází v rozsahu využívání Služeb Poskytovatele. Ostatní svá data se Zákazník zavazuje řádně zálohovat a činit veškerá další opatření sloužící k ochraně těchto dat před ztrátou, poškozením anebo zneužitím dat.
8. V rámci zákaznické podpory poskytuje Poskytovatel Zákazníkovi základní informace, návody a rady. Pokud Zákazník žádá po Poskytovateli řešení problému, který vyžaduje zásah technika Poskytovatele a který byl způsoben chybou na straně Zákazníka či následkem nesprávného užívání Služby, může Poskytovatel po Zákazníkovi požadovat úhradu za zásah technika a Zákazník je povinen uhradit Poskytovateli náklady na zásah technika ve výši 1200,- Kč bez DPH / za každou započatou hodinu práce.
9. Poskytovatel neodpovídá za porušení práv k ochranným známkám, práv k obchodní firmě a jiných práv chráněných obecně závaznými právními předpisy, kterého se dopustí Zákazník užíváním Služeb.
10. Poskytovatel není oprávněn zasahovat do dat vytvořených či umístěných Zákazníkem, není-li mezi nimi dohodnuto jinak. Tento zákaz neplatí v případě podezření týkajícího se porušení těchto VOP a zneužití poskytovaných Služeb. O tom je Poskytovatel povinen Zákazníka ihned informovat.
11. V případě, že Zákazník podstatně porušil tyto VOP nebo Smlouvu, je Poskytovatel oprávněn od Smlouvy jednostranně odstoupit a poskytování Služeb zrušit. V takovém případě budou data Zákazníka po třech měsících nenávratně zničena. Zákazník bere tuto informaci na vědomí a se zničením dat souhlasí, aniž by mu vznikl nárok na náhradu jakékoli škody. V případě, že Zákazník bude chtít data ve lhůtě tří měsíců od zrušení poskytování Služeb získat zpět, Poskytovatel je oprávněn požadovat úhradu za předání dat. Za podstatné porušení VOP nebo Smlouvy se považuje zejména nezaplacení vyúčtované ceny Služeb Poskytovatelem Zákazníkovi po dobu delší než 14 dnů po lhůtě splatnosti, a to ani po předchozím písemném upozornění ze strany Poskytovatele.
12. Zákazník se zavazuje provést na své straně veškerá opatření potřebná k zamezení zneužití Služeb. Zákazník je odpovědný za následky takového zneužití a jestliže k němu dojde, je povinen zprostit Poskytovatele veškeré odpovědnosti, která by vyvstala z porušení této povinnosti ze strany Zákazníka.
13. Zákazník je povinen učinit všechna opatření pro ochranu všech přístupových údajů (přihlašovacího jména a hesla) všech Uživatelů pro správu a užívání Služeb. Za jakékoliv škody, které vzniknou zneužitím systému cizí osobou, která k přístupu použije správné přihlašovací jméno a heslo, je odpovědný Zákazník.
14. Zákazníkovi je zakázáno pokoušet se o narušení chodu Služeb a technických či softwarových prostředků, záměrně je přetěžovat, pokoušet se využívat Služeb či systémů v rozporu s účelem jejich užití, ke kterému jsou určeny.
15. Zákazník není oprávněn ukládat či sdílet programy nebo data (soubory), jichž není autorem a k nimž nemá k nakládání s nimi písemný souhlas jejich autora či vlastníka práv k nim.
Čl. III. Cena za poskytování Služeb a platební podmínky
1. Cena za poskytování Služeb Poskytovatele tvoří součást Smlouvy.
2. Zákazník souhlasí se zasíláním proforma faktur, zálohových faktur i daňových dokladů v elektronické podobě.
3. Fakturace probíhá ročně od prvního dne využití Služeb Poskytovatele, není-li ve Smlouvě uvedeno jinak.
Za každý rok, a to i jen započatý den poskytování Služeb je účtována celá roční částka. Poskytovatel může účtování služeb, když jejich akceptací se uplatní poskytování služeb dle ceníku, který Zákazník akceptoval. Poskytovatel je oprávněn vystavit na úhradu ceny za Služby zálohovou fakturu. Pro případ prodlení Zákazníka s úhradou plnění dle Smlouvy je Zákazník povinen zaplatit smluvní pokutu ve výši 0,05 % z dlužné částky denně. Dnem splnění peněžního závazku je den připsání částky jednoznačně identifikovatelné správným variabilním symbolem ve prospěch Poskytovatele při placení prostřednictvím banky nebo den, kdy byla částka odpovídající ceně Poskytovateli předána v případě plnění v hotovosti.
4. Zákazník je k úhradě částky vyzván e-mailem (pokud není předem domluveno jinak) s přiloženou elektronickou fakturou. Zákazník souhlasí s tímto způsobem výzvy k platbě. Daňové doklady jsou vystavovány v elektronické podobě v souladu se zákonem o DPH, přičemž Zákazník souhlasí s tímto způsobem vystavení daňového dokladu a zasláním v elektronické podobě.
5. Splatnost faktur činí 14 dní od data vystavení. Zákazník je povinen faktury uhradit nejdéle do data splatnosti. Pokud tak neučiní, bude to považováno za porušení těchto VOP podstatným způsobem.
6. Spočívá-li vada Služby v nesprávně vyúčtované ceně za poskytované Služby, má Zákazník právo bez zbytečného odkladu reklamovat vyúčtování ceny za Službu, nejpozději však do 20 dnů od doručení tohoto dokladu.
7. V případě prodlení s platbou ceny, nebo její části, déle než 3 dny je Poskytovatel oprávněn přerušit provoz Služeb poskytovaných Poskytovatelem a vypovědět Smlouvu s účinností doručením výpovědi Zákazníkovi. V takovém případě nevzniká Zákazníkovi nárok na náhradu škody z důvodu přerušení nebo výpovědi Smlouvy Poskytovatelem.
8. Zákazník nemá právo na vrácení odpovídající části úplaty za nevyužité Služby, pokud Služby, jejichž poskytnutí Poskytovatelem Zákazníkovi bylo Smlouvou dohodnuto, přestane využívat před uplynutím období, po které mají být příslušné Služby dle Smlouvy ze strany Poskytovatele Zákazníkovi poskytovány. V případě předčasného ukončení Smlouvy, která byla uzavřena na dobu určitou, je Zákazník povinen zaplatit Poskytovateli úplatu i za nevyužité Služby do konce Smlouvou takto sjednané určité doby, a to bez ohledu na skutečnost, zda Poskytovatel Služby poskytl či Zákazník Služby využil, tj. úplatu ve výši jako kdyby k předčasnému ukončení Smlouvy nedošlo a Poskytovatel Služby poskytl a Zákazník je využil; takovouto úplatu smluvní strany považují za paušální odškodnění Poskytovatele vzniklé jako následek předčasného ukončení Smlouvy.
9. Poskytovatel je oprávněn změnit ceny za poskytování Služeb dle odst. 1 tohoto článku, nejdříve však po uplynutí doby 3 měsíců od podepsání Smlouvy, pokud takovou změnu písemně (případně e-mailem) oznámí Zákazníkovi nejpozději 1 měsíc přede dnem účinnosti nové výše ceny. Zákazník je v takovém případě oprávněn Smlouvu vypovědět s účinností ke dni změny ceny. Pokud Zákazník neodešle Poskytovateli sdělení o výpovědi Smlouvy nejpozději 15. den předcházející účinnosti změny ceny, má se za to, že Smlouva trvá dále a smluvní strany se dohodly na nové výši ceny.
10. Fakturační údaje Poskytovatele jsou uvedeny také na www.provybor.cz
Čl. IV. Ochrana informací
1. Poskytovatel i Zákazník se zavazují, že budou v průběhu trvání Smlouvy i po jejím ukončení zachovávat mlčenlivost o veškerých informacích, které si sdělili v rámci poskytování Služeb, o informacích tvořících tento obsah a o informacích, které jinak vyplynou z jejího plnění, zejména informacích týkajících se provozu jejich systémů, a dále se zavazují, že tyto informace zůstanou dle jejich vůle utajeny. Smlouva má důvěrný charakter. Poskytovatel i Zákazník se zavazují, že nebudou bez předchozího písemného souhlasu druhé smluvní strany poskytovat žádné informace třetím osobám. Povinnost mlčenlivosti se nevztahuje na informace poskytované na vyžádání orgánům činným v trestním řízení, případně v ostatních případech, kdy to stanoví obecně závazná právní úprava, a pokud to není třeba k řádnému plnění Smlouvy.
2. Poskytovatel se zavazuje v odpovídající míře zabezpečit poskytování Služeb pomocí standardních prostředků proti potenciálním útokům či úmyslným i neúmyslným činnostem třetích stran vedoucím ke ztrátě či úniku dat Zákazníka.
3. Bude-li docházet při poskytování Služeb Zákazníkovi ze strany Poskytovatele ke zpracování osobních údajů subjektů údajů ve smyslu čl. 4 odst. 2 nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679, o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen jako „Obecné nařízení“), Poskytovatel se zavazuje, že poskytne Zákazníkovi dostatečné záruky zavedení vhodných technologických a organizačních opatření, aby zpracování osobních údajů zajišťovalo požadavky zákona č. 110/2019 Sb., o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů a Obecného nařízení a vyžaduje-li to Obecné nařízení na vyžádání Zákazníka uzavře se Zákazníkem před zahájením poskytování Služeb v písemné formě smlouvu o zpracování osobních údajů, v níž upraví předmět a dobu trvání zpracování, povahu a účel zpracování, typ osobních údajů a kategorie subjektů údajů, povinnosti a práva Zákazníka a další náležitosti specifikované v čl. 28 odst. 3 Obecného nařízení.
4. Poskytovatel i Zákazník se řídí Obecným nařízením. Podmínky ochrany osobních údajů včetně jejich zpracování Poskytovatelem vymezuje Informace o zpracování osobních údajů, která je dostupná ke stažení na Internetových stránkách Poskytovatele společně s těmito VOP na adrese www.provybor.cz Zákazník prohlašuje, že byl při uzavření Smlouvy ve smyslu ustanovení článku 13 Obecného nařízení Poskytovatelem jasným a srozumitelným způsobem informován o ochraně a zpracování osobních údajů v souvislosti s poskytováním Služeb podle Smlouvy.
Čl. V. Zvláštní ustanovení
1. Zákazník a jím pověřené osoby se zavazují, že nebudou využívat Služby Poskytovatele k přenosům a shromažďování informací, které by ohrožovaly bezpečnost státu či jiný veřejný zájem, byly v rozporu s dobrými mravy, zvyklostmi, zásadami poctivého obchodního styku nebo by byly jinak v rozporu s obecně závaznými právními předpisy, normami Evropské unie či mezinárodními smlouvami, jimiž je Česká republika vázána. Zákazník ručí stejnou měrou za všechny Uživatele, kterým poskytl přístup ke Službám Poskytovatele.
3. Zákazník se zavazuje užívat Služby výhradně pro svou vlastní potřebu a není oprávněn k jakémukoliv jinému využití Služeb bez předchozího písemného souhlasu Poskytovatele, pokud není upraveno ve Smlouvě jinak, tím však není dotčeno právo Poskytovatele na náhradu škody.
4. Zákazník se dále zavazuje:
(i) užívat Poskytovatelem dle Smlouvy a těchto VOP poskytované Služby v souladu s platnými právními předpisy,
(ii) neprovádět žádné zásahy do Služeb, pro které nemá oprávnění nebo k jejichž užívání není oprávněn,
(iii) nepoužívat a nešířit jakékoliv nástroje nebo prostředky ohrožující řádné fungování Služeb,
(iv) zajistit, že e-mailová komunikace od Poskytovatele nebude filtrována (blokována) jako nevyžádané sdělení (SPAM);
Poskytovatelem prokazatelně odeslaná e-mailová komunikace se pro účely plnění Smlouvy považuje za řádně doručenou Zákazníkovi a Zákazník obeznámený s jejím obsahem.
V případě porušení povinností stanovených v tomto odstavci 4 je Poskytovatel oprávněn vůči Zákazníkovi požadovat náhradu škody.
5. Zákazník v plné míře odpovídá za veškeré škody, které způsobí svým jednáním v rozporu s těmito VOP a/nebo právním řádem České republiky Poskytovateli, jiným uživatelům Služeb nebo jiným třetím osobám. Této odpovědnosti se nelze zprostit.
6. Poskytovatel je oprávněn přerušit poskytování Služeb, poruší-li Zákazník ustanovení VOP a nezdrží-li se závadné činnosti bezprostředně po obdržení e-mailové či telefonické výzvy Poskytovatele na odstranění závadného stavu.
7. Přerušením poskytování Služeb se rozumí znefunkčnění dané Služby a/nebo zamezení přístupu k dané Službě. Zákazník současně nemá přístup ani k žádným datům (souborům, databázím), která k Službě patří.
8. Poskytovatel neodpovídá za data vytvořená a nahraná na server Zákazníkem nebo oprávněnými osobami Zákazníka, pokud tato data nejsou označena jako produkční (např. konkrétní adresáře). Za produkční data jsou vždy považována všechna data v profilech Uživatelů.
9. Smluvní strany se dohodly, že Poskytovatel nenese odpovědnost za jakoukoli újmu v případě, že řádně plnil své povinnosti stanovené Smlouvou. Smluvní strany se dále dohodly, že Poskytovatel je povinen hradit Zákazníkovi pouze přímou, zaviněnou a následnou majetkovou újmu. V případě vzniku škody Zákazníkovi Poskytovatel za její náhradu odpovídá v souladu s obecně platnou právní úpravou, a to pouze za přímou škodu (škoda vzniknuvší jako bezprostřední a běžně očekávatelný důsledek škodné události), maximálně do výše 50.000,- Kč. Vzhledem k omezení podle předchozí věty Poskytovatel nebude hradit újmu za ztrátu, poškození anebo zneužití dat Zákazníka anebo za obnovu takovýchto dat, ani ušlý zisk, ztrátu užití produktů, ani žádné náhodné či následné škody.
10. V případě, že vadami trpí Služby třetích stran (digitální podpis, bankovní identita a další), není odpovědnou osobou Poskytovatel.
11. Poskytovatel bude realizovat požadavky pouze oprávněných osob potvrzených Zákazníkem uvedených ve Smlouvě.
12. Místem, kde je umístěná Služba je ČR. Poskytovatel poskytuje Služby dle těchto VOP na území / z území České republiky.
13. Žádná ze smluvních stran neodpovídá za újmu, která vznikla v důsledku prokazatelně věcně nesprávného nebo jinak chybného pokynu, které obdržela od druhé smluvní strany anebo v důsledku vyšší moci. Žádná ze smluvních stran není odpovědná za prodlení způsobené prokazatelně prodlením s plněním povinností druhé smluvní strany.
14. Zákazník nemá právo na náhradu újmy v důsledku porušení Smlouvou stanovených povinností Poskytovatelem, je-li za takové porušení sjednána smluvní sankce.
Čl. VI. Podmínky pro užití předmětů duševního vlastnictví
1. Autorská práva, jakož i jiná práva duševního vlastnictví, vztahující se k předmětům duševního vlastnictví Poskytovatelem poskytovaným Zákazníkovi v rámci Služeb, včetně veškerých dokumentů, nadále náleží příslušným osobám jako jejich nositelům a nejsou Smlouvou dotčena. Zákazníkovi vzniká pouze nevýhradní právo takové předměty duševního vlastnictví užívat výhradně v souvislosti se Službami, v souladu se Smlouvou, těmito VOP a podmínkami podmiňujícími jejich užívání ze strany třetích osob.
2. Poskytovatel prohlašuje, že je držitelem platných licencí na programové vybavení, operační systémy, aplikační servery a aplikace třetích osob využívané pro poskytování Služeb Poskytovatelem Zákazníkovi, včetně platné smlouvy SPLA se společností Microsoft corporation (dále jen jako „Produkty“). Poskytovatel deklaruje užívání i dalších služeb dle potřeby řádné realizace, aniž by tyto služby bylo třeba výslovně uvádět v těchto VOP s ohledem na možné změny poskytovatelů a služeb v rámci optimalizace fungování Služeb.
3. Zákazník je oprávněn využívat předměty duševního vlastnictví tvořící Služby včetně Produktů pouze pro svou potřebu.
4. Poskytovatel tyto Produkty dále neposkytuje, je však oprávněn poskytovat Služby obsahující využití Produktů.
5. Zákazník dle smlouvy SPLA se společností Microsoft corporation nemá k Produktům Poskytovatele žádný vztah, avšak je povinen užití Produktů evidovat a reportovat Poskytovateli, pokud to způsob licencování dané Služby vyžaduje.
6. U Služeb, které jsou licencované na základě počtu přistupujících Uživatelů, je Zákazník oprávněn v rámci Služeb Poskytovatele licencovaný software využívat na základě pravdivého, aktuálního a úplného seznamu všech fyzických Uživatelů (viz čl. II bod 2).
7. Zákazník bere na vědomí, že Produkty jsou chráněny autorskými a dalšími právy duševního vlastnictví, přičemž Produkty a jejich části zahrnují všechna práva včetně obrázků, fotografií, animací, videa, audia, hudby, textů a „appletů“. Zákazník není oprávněn odstraňovat, měnit nebo převést jakékoli práva duševního vlastnictví, která se vztahují ke Službám. Služby jsou chráněny zákony na ochranu duševního vlastnictví a mezinárodními smlouvami o autorských právech i dalšími zákony a smlouvami na ochranu duševního vlastnictví. Stav, že Zákazník drží nebo používá Služby, neopravňuje Zákazníka k převedení, poskytnutí či zpřístupnění jakýchkoli vlastnických práv k předmětům duševního vlastnictví.
8. Zákazníkovi není dovoleno pořizovat jakékoli kopie předmětů duševního vlastnictví tvořících Služby včetně Produktů. Lze pořídit pouze jednu kopii klientského nebo redistribučního softwaru na zařízení Zákazníka, pokud k tomu byl Zákazník Poskytovatelem předem písemně oprávněn.
9. Zákazníkovi je zakázáno předměty duševního vlastnictví tvořící Služby včetně Produktů jakkoli upravovat, provádět zpětnou analýzu, dekompilaci a dekompozici programů, které jsou součástí Služby. Lze tak činit pouze do té míry, do jaké tuto činnost výslovně povoluje příslušná právní úprava.
10. Předměty duševního vlastnictví tvořící Služby včetně Produktů je zakázáno pronajímat, poskytovat na splátky, zapůjčovat, zastavovat nebo přímo nebo nepřímo poskytovat nebo rozšiřovat jakékoliv třetí straně, stejně jako je zakázáno jakékoli třetí straně umožnit přístup a/nebo užití funkčnosti s výjimkou využití ve formě softwarové služby poskytované v souladu s podmínkami Smlouvy mezi Zákazníkem a Poskytovatelem, těmito VOP a podmínkami užívání předmětů duševního vlastnictví tvořících Služby včetně Produktů.
11. Zákazník je povinen dodržovat smluvní a obchodní podmínky třetích osob týkající se jejich Produktů, včetně licenčních podmínek a jiných podmínek upravujících užití předmětů duševního vlastnictví, mezinárodní a národní právní předpisy, které se vztahují k Produktům.
12. Pokud Zákazník porušuje tyto VOP, může Poskytovatel ukončit Smlouvu a tedy i právo Zákazníka používat předměty duševního vlastnictví tvořící Služby včetně Produktů, a to bez ohledu na jakákoli jiná práva Zákazníka. V případě ukončení nebo zrušení Smlouvy mezi Zákazníkem a Poskytovatelem nebo mezi Poskytovatelem a třetí osobou (na základě které užívá Produkty Zákazník), je Zákazník povinen přestat používat předměty duševního vlastnictví tvořící Služby včetně Produktů a/nebo ukončit k nim přístup a zničit všechny kopie a všechny jejich součásti do 30 dnů od ukončení Smlouvy mezi Zákazníkem a Poskytovatelem.
13. Produkty mohou obsahovat technologii, která není bezchybná a není určena k nepřetržitému provozu. Zákazník není oprávněn k použití Produktů v prostředí nebo aplikacích, v nichž by selhání mohlo přivodit smrt, zranění nebo způsobit vážnou škodu osobám, majetku nebo životnímu prostředí. Zákazník bere na vědomí, že společnost Microsoft corporation, ani další třetí poskytovatelé, ani Poskytovatel nenesou odpovědnost za jakoukoli škodu vzniklou Zákazníkovi v souvislosti s možnými chybami, které se vyskytnou během užívání Produktu.
14. Bez ohledu na jakékoli závazky Zákazníka vůči Poskytovateli Zákazník souhlasí s tím, že je odpovědný za jakékoli porušení těchto VOP též vůči třetí osobě, která je oprávněna využít veškerých dostupných právních prostředků k prosazení ochrany svých Produktů a k dodržení těchto VOP ve stejné míře jako Poskytovatel. V případě porušení VOP Zákazníkem se Zákazník zavazuje zprostit Poskytovatele jakékoli odpovědnosti za porušení těchto VOP Zákazníkem, zejména odpovědnosti Poskytovatele za porušení těchto VOP vůči třetí osobě stejně jako odpovědnosti třetí osoby vůči jakýmkoli právům třetích osob, jejichž práva by byla porušením Smlouvy a/nebo těchto VOP dotčena bez ohledu na důvod porušení Smlouvy nebo těchto VOP. Na vyžádání je Zákazník povinen sdělit informace týkající se Produktu třetí osoby přímo této třetí osobě.
15. Zákazník bere na vědomí, že společnost Microsoft corporation neposkytuje žádnou technickou podporu k Produktům dodaným v rámci Služeb. Veškerou technickou podporu poskytuje výhradně Poskytovatel.
16. Jestliže jsou součástí poskytování Služby předměty duševního vlastnictví třetích stran, je Zákazník povinen zajistit, aby byly používány v souladu s licenčními podmínkami třetích stran. Zákazník je dále povinen poskytnout součinnost a nezbytné informace třetí straně, která je vlastníkem autorských práv k předmětům duševního vlastnictví, které jsou součástí Služeb, jestli tato třetí strana provádí audit týkající se dodržování licenčních podmínek jejich produktů.
17. Poskytovatel a společnost Microsoft corporation se v maximálním rozsahu povoleném platným právním řádem zříkají jakýchkoliv záruk a odpovědnosti za jakékoli škody a újmy ať přímé, nepřímé nebo následné, které by mohly vzniknout v souvislosti s poskytováním Služeb. Poskytovatel a Zákazník sjednali, že vzhledem ke skutečnosti, že Smlouva je uzavřena ve vztahu ke Službám, při nichž jsou Zákazníkem využívány Produkty třetích osob, tak ve smyslu ustanovení § 1767 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů, jsou tyto třetí osoby oprávněny vynucovat plnění ustanovení Smlouvy a ověřovat dodržování Smlouvy Zákazníkem nebo Uživateli.
VII. Dostupnost poskytované Služby
1. Poskytovatel zajišťuje provoz Služeb na základě údajů uvedených ve Smlouvě.
2. Služby jsou poskytovány po 24 hodin denně po celý rok s výjimkou doby pro plánovanou údržbu podle odst. 4 tohoto článku.
3. Služby se stávají nedostupnými v okamžiku pochybení Poskytovatele, za nedostupnost se zejména nepovažuje HW porucha serveru odstraněná do 6 hodin, nebo přetížení serveru aplikací Zákazníka, nebo chybou aplikace (softwaru) třetí strany, kybernetické útoky, nebo chyba/pád aplikace nebo operačního systému, kterou nevyvinul Poskytovatel.
4. Doba pro plánovanou údržbu je období ne delší než 250 hodin za kalendářní rok, po které může být poskytování Služeb přerušeno. Plánovaná údržba bude prováděna v době s nižším zatížením telekomunikačních a informačních sítí, obvykle v době od 21:00 do 05:00. V době pro plánovanou údržbu nemusí být Služby poskytovány.
Čl. VIII. Souhrnná ustanovení
1. Tyto VOP nabývají platnosti a účinnosti dne 1.1.2024.
2. Smlouva se uzavírá na dobu určitou anebo neurčitou, přičemž není-li ve Smlouvě výslovně uvedeno jinak, je Smlouva uzavřena na dobu neurčitou. Smlouvu na dobu neurčitou lze ukončit výpovědí s dvouměsíční výpovědní dobou.
3. Pokud Smlouva anebo VOP nestanoví jinak, Smlouvu je možno měnit nebo doplňovat pouze v písemné formě.
4. V případě odstoupení anebo výpovědi poskytování Služeb Zákazníkem budou Služby zastaveny nejpozději poslední den fakturovaného období po 17. hodině. Ustanovení odst. 9 čl. III VOP není tímto ustanovením dotčeno.
5. V případě výpovědi poskytování Služeb Poskytovatelem budou Služby zastaveny nejpozději poslední den následujícího fakturovaného období po 17. hodině. Ustanovení odst. 9 čl. III VOP není tímto ustanovením dotčeno.
6. Převést nebo postoupit práva a povinnosti vyplývající Zákazníkovi ze Smlouvy na třetí osobu je možno pouze s písemným souhlasem Poskytovatele. Převod na nový subjekt není možno učinit zpětně.
7. Je-li Zákazníkem spotřebitel, nejsou zákonná ustanovení určená k ochraně spotřebitele dotčena těmito VOP v rozsahu, ve kterém by tyto VOP byly v rozporu se zákonnými ustanoveními na ochranu spotřebitele.
8. Není-li to v rozporu se zněním jednotlivých článků, je Zákazník v případě porušení Smlouvy a těchto VOP povinen uhradit Poskytovateli smluvní pokutu ve výši 50.000,- Kč (slovy: padesát tisíc korun českých), přičemž úhradou smluvní pokuty není dotčen nárok Poskytovatele na náhradu veškeré vzniklé škody.
9. Poskytovatel a Zákazník se zavazují vyvinout maximální úsilí k odstranění vzájemných sporů vzniklých na základě uzavřené Smlouvy nebo v souvislosti se Smlouvou a k jejich vyřešení zejména prostřednictvím jednání kontaktních osob nebo pověřených zástupců. Pokud se spor smluvních stran nepodaří vyřešit dohodou, bude rozhodnut podle českého práva soudy České republiky.
10. Pokud kterékoli ustanovení těchto VOP je, nebo se stane neplatným, neúčinným nebo nevykonatelným, platnost, účinnost či vykonatelnost ostatních ustanovení tím není dotčena.
11. Právní vztahy smluvních stran, které vyplývají ze Smlouvy a těchto VOP, a nejsou ve Smlouvě anebo ve VOP výslovně upraveny, se řídí příslušnými ustanoveními zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, ve znění pozdějších předpisů.
12. Po dobu trvání Smlouvy je Poskytovatel oprávněn jednostranně změnit VOP; Poskytovatel oznámí Zákazníkovi návrh změny písemnou formou nejpozději 1 měsíc přede dnem její účinnosti. Zákazník je v takovém případě oprávněn Smlouvu vypovědět s účinností ke dni změny VOP. Pokud Zákazník neodešle Poskytovateli sdělení o výpovědi Smlouvy nejpozději 15. den předcházející účinnosti změny VOP, má se za to, že Smlouva trvá dále a smluvní strany se dohodly na nových VOP.
